Bred marknadsföring för sajten och magasinet

Gotlandjustnu.se och magasinet marknadsförs nu i en bred kampanj på Gotland och över stora delar av Sverige. ”Vi vill fortsätta lyfta fram reseanledningar på ön”, säger Lasse Persson, projektledare för Gotland Just nu.

Det är en bred marknadsföring för sajten.

Det är en bred marknadsföring för sajten.

Foto: Gotlands Media

Gotland2021-05-03 06:56

I dagarna har en stor marknadsföringskampanj för magasinet och nya sajten gotlandjustnu.se lags ut. Bland annat går annonser i Gotlands Allehanda och Gotlands Tidningar, i fyra radiostationer och i flera av NTM-koncernens sajter. 

Vi vill fortsatt skapa trafik och nå nya mottagare. Vi ska bli större än vad Gotland.net var under sina glansdagar. Med den breda marknadsföring som vi nu gör, så ska vi fortsatt vara Gotlands mest kompletta sajt för besöksnäringen, säger Lasse Persson. 

Den breda marknadsföringen är något som kommer vara positivt för nuvarande och potentiella annonsörer. 

Nu fortsätter vi att upprätthålla den fina trafik som vi haft till sajten och de stora antalet läsare som vi har för magasinet. Marknadsföringen kommer bidra till att nå gotlänningarna, många av våra besökare och även nå nya målgrupper. Vilket är positivt för oss och annonsörer som vill synas i Gotland Just nu, både på sajt och magasin, säger Lasse Persson. 

Under sommaren kommer sajten även att marknadsföras i flera av våra koncernsajter. 

Vi vill fortsatt vara med och lyfta fram reseanledningar. Det tycker jag verkligen att vi gör med en ny sajt som har en bra evenemangslista. Det är en väldigt användarvänlig sajt och vi hittar redaktionella inslag som stärker Gotland, säger Lasse Persson.